28 augustus Nakusp - Marquart Lake

Woensdag 28 augustus

Tot +/- kwart over 4 heb ik heerlijk geslapen. Toen was het op. Mijn getormenteerde lijf wilde niet meer. Na 150x omdraaien ben ik gaan lezen. Helaas zijn we mijn leesbril vergeten en met mijn gewone bril gaat het liggend niet zo lekker.
Om half 7 staan we op en na het ontbijt gaan we douchen. Dit is altijd een avontuur op dit soort campings. Het blijkt zeer eenvoudig, maar schoon. Ik vraag me wel even af of het wel zo'n goed idee is om hier mijn haar te wassen, maar het valt alleszins mee.

We rijden om 9 uur de camping af en dan is het 13⁰. Eerst even tanken en dan op voor een reisdag naar Merrit. Onderweg gebeurt er niet veel. Wel gaan we bij Needles weer op de ferry. Deze is ook gratis, maar het is maar een heel klein stukje. Hij komt er net aan als we aan komen rijden.

Kelowna

Bij Kelowna is het druk en we duiken er even de Walmart (Kelowna West) in voor een leesbril. OMG, wat een prijs. Je krijgt er voor $ 22,97 dan wel een stoffen hoesje bij, maar toch. Dat gaan we niet doen. Daar heb je er bij ons 4 voor. Er is ook een voordeelverpakking met 3 voor $ 19,86. Die zien er niet uit, maar het is toch alleen maar voor in bed en Jan vindt het niet erg zegt hij. Vooruit dan maar. Ik hoop dat het de goede sterkte is.

Voor Merrit slaan we rechtsaf naar Marquart Lake Recreational Area. Daar is een first come first serve camping met een stuk of 10 plekken.

We rijden een heel stuk over een onverharde weg, die af en toe ook aardig om hoog gaat. Met onze truck geen probleem, met een gewone camper zou het een stuk lastiger gaan. Er is nog precies 1 plek. En nog een mooie ook. Niet aan het water, maar dat vinden we niet erg. We rijden er eerst vooruit in, maar achteruit is beter. We zijn bang zo scheef als een joepie te staan, maar we hoeven alleen onder de rechter wielen 1 duploblok te leggen en dan staan we zo goed als waterpas.

We maken een broodje, marineren het vlees voor vanavond en installeren ons op de luchtgevulde stoelen. Dat valt nog niet mee. Eerst te zacht, dan te hard en dan zitten ze eigenlijk niet zo lekker als op de vakantiebeurs waar we ze gekocht hadden. Na wat heen en weer schuiven op zoek naar een goed plekje, waarbij de voetenkant hoger is dan de rugkant, kan het genieten van de 25⁰ beginnen. Het is hier heerlijk. Om ongeveer half 6 komt de beheerder langs om het kampgeld te innen. Hij vraagt aan Jan of er ook mensen van 65+ bij zijn. Die zijn er niet. Hij is 64 zegt hij. Oh, dan krijgt hij toch de 65+ korting 😃. De logica ontgaat ons, maar we vinden het niet erg. Nu hoeven we maar $ 7,50 te betalen i.p.v. $ 15,-. Dat is mooi meegenomen.

We eten buiten en tijdens de afwas horen we verschillende keren coyotes communiceren in de verte. Binnen is de temperatuur opgelopen tot 30⁰ en we laten de ramen tegen elkaar open tot het 25⁰ is. Dan houden we nog wat warmte over voor vanavond. We zien nog een mooie zonsondergang boven het meer en gaan verder met rustig vakantie vieren.

Morgen richting Whistler. Weer een reisdag. De laatste voorlopig, maar iets korter dan vandaag.
We kijken 2 Chicago's (ik 1,75 😄) en gaan om 10 uur onder de wol.